
Dropshipping zasadza się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze strony e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
Z chwilą złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się odcinkami łańcucha logistycznego. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten model sprzedaży daje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się tylko na sprzedaży.
Dla sprzedawcy dopiero rozpoczynającego swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy pomijać. W dropshippingu, nie musisz inwestować dużego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest idealnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Wspaniała jest również możliwość posiadania obszernego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to wielka atrakcja dla młodego przedsiębiorstwa.